Uprzejmie informujemy, że Hotel odmówi świadczenia usług osobom nie przestrzegającym niniejszego regulaminu
§ 1. Przedmiot Regulaminu
  1. Niniejszy regulamin jest regulaminem porządkowym i jako taki określa zasady obowiązujące w Juvenie w Międzywodziu 72-415, przy ulicy Leśnej 4 - zwanej dalej Hotelem, i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu.
  2. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej hotelu oraz do wglądu w Recepcji Hotelu przez całą dobę.
§ 2. Doba Hotelowa
  1. Pokój w hotelu wynajmowany jest na doby hotelowe. W ramach pakietu pobytowego pokój w hotelu może być wynajęty na kilka dób, zależnie od Hotelu.
  2. Doba hotelowa trwa od godziny 16:00 w dniu przyjazdu do godziny 11:00 dnia następnego.
  3. Najmujący pokój - zwany też dalej Gościem - obowiązany jest określić czas pobytu w hotelu. W przypadku braku takiego określenia, przyjmuje się że pokój został wynajęty na jedną dobę hotelową.
  4. Chęć przedłużenia pobytu w pokoju Gość zobowiązany jest zgłosić w recepcji Hotelu do godziny 8:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże Hotelu.
  5. W sytuacji pozostania Gościa lub pozostawienia rzeczy w najmowanym pokoju po zakończeniu doby hotelowej kończącej czas najmu pokoju - Hotel obciąży Gościa opłatą w wysokości zgodnej z cennikiem znajdującym się w Recepcji - co nie oznacza przedłużenia Gościowi pobytu w pokoju o kolejną dobę hotelową.
  6. W przypadku, gdy nie jest możliwe przedłużenie Gościowi najmu pokoju - niezwłocznie po zakończeniu doby hotelowej personel Hotelu usunie rzeczy gościa znajdujące się w pokoju. Przechowanie rzeczy Gościa reguluje §7 pkt 3.
§ 3. Rejestracja na pobyt w Hotelu
  1. Hotel przyjmuje wyłącznie osoby, które ukończyły dwanaście lat.
  2. Podstawą do rejestracji na pobyt w Hotelu jest łącznie:
    a) okazanie pracownikowi Recepcji, przez osobę najmującą pokój, dokumentu tożsamości w sposób umożliwiający zweryfikowanie danych i informacji z dokumentem;
    b) czytelne wypełnienie i podpisanie Karty Meldunkowej przez osobę najmującą pokój.
  3. Osoba rejestrująca się na pobyt w Hotelu jest zobowiązana podać Recepcji liczbę osób, które będą przebywać w najmowanym przez nią pokoju/pokojach, w tym liczbę i wiek osób małoletnich.
  4. Hotel pobiera zapłatę za najmowany pokój z góry, przed rozpoczęciem pobytu. W okolicznościach uzasadnionych interesem Hotelu, Hotel może odstąpić od pobrania zapłaty z góry.
  5. Chcąc korzystać z rozliczania nazywanego kredytem hotelowym, przyznanego przez Hotel na czas pobytu - Gość obowiązany jest złożyć depozyt w Recepcji: preautoryzacją karty płatniczej lub gotówkową - w wysokości określonej przez Hotel.
  6. Hotel może żądać złożenia przez osobę najmującą pokój kaucji - tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Hotelu względem najmującego.
§ 4. Odmowa wynajęcia pokoju w hotelu, przyjęcia na pobyt
  1. Hotel odmówi wynajęcia pokoju osobie:
    a) ze zwierzęciem;
    b) z którą jest osoba małoletnia, poniżej dwunastego roku życia;
    c) pod wpływem alkoholu, środków odurzających;
    d) zachowującej się sprzecznie z zasadami współżycia społecznego;
    e) wykazującej agresję słowną lub fizyczną.
    Jak również osobie, która przy wcześniejszym pobycie naruszyła zasady Regulaminu Porządkowego.

  2. Hotel może odmówić przyjęcia na pobyt osoby, która odmawia:
    A. Dopełnienia obowiązków określonych w §3 pkt. 2 i 3.
    B. Złożenia w Recepcji Hotelu kaucji zabezpieczającej.

  3. Hotel odmówi przyjęcia na pobyt osoby niepełnoletniej bez pisemnej zgody opiekunów prawnych
    do samodzielnego pobytu w Hotelu, udzielonej na wzorze oświadczenia z Hotelu lub notarialnie.

  4. Wskutek odmowy przyjęcia na pobyt - Hotel nie dokona rejestracji osoby i nie wyda klucza do pokoju.

  5. W przypadku pobytu opłaconego z góry, odmowa poddania się czynnościom opisanym w §3 pkt. 1. do 3. Regulaminu przez osobę najmującą pokój, stanowi jednostronne odstąpienie osoby od umowy z Hotelem. Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.

§ 5. Pobyt w Hotelu
  1. ŚNIADANIA
    A. Śniadanie w cenie noclegu, wydawane jest w Restauracji Rosa Mare, w formie samoobsługowego bufetu lub podawane do stolika przez kelnerów - zależnie od Hotelu.
    B. Podanie śniadania do pokoju jest dodatkowo płatne według cennika, który znajduje się w Recepcji.
  2. CISZA NOCNA I SPOKÓJ WYPOCZYNKU
    A. Cisza nocna obowiązuje we wszystkich pomieszczeniach budynku Hotelu i na terenie należącym do hotelu w godzinach: od 23:00 do 7:00.
    B. W godzinach ciszy nocnej goście i osoby korzystające z usług Hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócać wypoczynku nocnego innych osób.
    C. Przez całą dobę zachowanie Gości i innych osób przebywających w Hotelu nie może zakłócać spokoju pobytu i wypoczynku innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobom, które naruszają tę zasadę.
  3. PRZEBYWANIE INNYCH OSÓB
    A. Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, także jeśli nie upłynęła doba hotelowa lub pobyt, za które uiścił opłatę.
    B. Odwiedzający. Osoby niezarejestrowane na pobyt w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokojach hotelowych od godz. 9:00 do 22:00.
    C. Przebywanie w pokoju po godzinie 22:00 osoby niezarejestrowanej na pobyt - oznacza wyrażenie przez Gościa woli odpłatnego dokwaterowanie tej osoby do pokoju w istniejącym standardzie i wyposażeniu - za cenę odpowiadającą połowie ceny pokoju według cennika który znajduje się w Recepcji.
  4. OSOBY MAŁOLETNIE
    A. Osoby małoletnie mogą przebywać na terenie Hotelu wyłącznie pod stałą opieką opiekunów prawnych. Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność materialną i prawną za szkody wyrządzone przez małoletnich znajdujących się pod ich opieką.
    B. Osoby małoletnie, które ukończyły szesnasty rok życia, mogą przebywać w Hotelu samodzielnie tylko i wyłącznie za pisemną zgodą opiekunów prawnych.
    C. Hotel, w praktyce codziennego działania, stosuje Standardy Ochrony Małoletnich - zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
  5. WYPOSAŻENIE HOTELU A ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
    A. Gość rozpoczynając pobyt, ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i niezwłoczne zgłoszenie Recepcji ewentualnych braków, uszkodzeń, niesprawności, co umożliwi Hotelowi reakcję.
    B. Uszkodzenia, niesprawności i braki niezgłoszone przy rozpoczęciu pobytu, traktuje się jako powstałe z winy Gościa.
    C. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania - zabronione jest wynoszenie:
    a) z pokoju hotelowego mebli, sprzętów i elementów będących wyposażeniem tego pokoju;
    b) z budynku mebli, sprzętów i wyposażenia Hotelu;
    oraz c) zmienianie miejsc mebli, sprzętów i elementów wyposażenia zarówno w pokoju, jak i w strefach i przestrzeniach wspólnych.
    D. Zabronione jest wnoszenie do pokoju jakichkolwiek mebli, sprzętów, akcesoriów - niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, w szczególności: łóżek i łóżeczek turystycznych, materacy, kojców, wózków, rowerów, hulajnóg i innego niż drobny: sprzętu sportowego, turystycznego lub rekreacyjnego itp.
    E. Zabronione jest pozostawianie na drogach ewakuacyjnych jakichkolwiek rzeczy gości.
    F. Rowerownia-wózkowania znajduje się w garażu Hotelu. Inne rzeczy Gościa na czas pobytu można przechować z pomocą Recepcji Hotelu.
    G. W przypadku naruszenia zakazu z zakresu:
    - 5.C. Gościowi zostanie naliczona opłata pokrywająca koszt poniesiony przez Hotel na przywrócenie stanu pierwotnego, przy użyciu sił i środków zasadnych według Hotelu;
    - 5.D. Gościowi naliczona zostanie opłata w wysokości połowy ceny cennikowej pokoju za każdą rozpoczętą dobę hotelową, w której naruszenie zakazu miało miejsce.
    H. Potrzebę lub chęć zmiany ustawienia mebli w pokoju Gość zobowiązany jest uzgodnić uprzednio z Recepcją Hotelu, w celu uniknięcia skutków opisanych w punkcie 5.G.
    I. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia wyposażenia lub urządzeń Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Za szkody wyrządzone przez Gościa Hotel ma prawo obciążenia karty płatniczej Gościa także po jego wyjeździe.
    J. Gość zobowiązany jest powiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej zauważeniu.
    K. Wychodząc z pokoju Gość obowiązany jest wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany wody, zamknąć okna, drzwi balkonowe oraz drzwi pokoju i upewnić się, że są zamknięte.
    L. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy Gościa powstałe w wyniku niezastosowania się do zaleceń punktu K.
  6. HOTEL DLA OSÓB NIEPALĄCYCH
    A. Wszystkie jednostki mieszkalne: pokoje hotelowe i ich łazienki, jak również wszelkie inne pomieszczenia i przestrzenie budynku - przeznaczone są dla osób niepalących. Wszędzie, w tym: w oknach - obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych i wapowania.
    B. Jeśli konieczne będzie wietrzenie pokoju, ekstra pranie, czyszczenie wyposażenia - Hotel doliczy do rachunku Gościa kwotę 700 zł za te prace.
    C. Palenie wyrobów tytoniowych i wapowanie dopuszczalne jest na balkonach pokoi hotelowych i tarasach pokoi hotelowych z zastrzeżeniem §5 pkt 2.C.
  7. PONADSTANDARDOWE SPRZĄTANIE
    Gdy na skutek działania Gościa lub zaniechania działania - konieczne będzie ponadstandardowe czyszczenie pokoju, łazienki lub innej przestrzeni w budynku lub na terenie - wówczas poniesionymi kosztami: czasu, użycia narzędzi lub ponadstandardowych narzędzi, jak również materiałów, środków czystości - Hotel obciąży najmującego pokój, a ten obowiązany jest te koszty pokryć przed zakończeniem pobytu i opuszczeniem hotelu.
  8. BEZPIECZEŃSTWO POŻAROWE

    A. Ze względów bezpieczeństwa: zabronione jest używanie przez Gości we wnętrzach budynku otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci, a także urządzeń elektrycznych niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju za wyjątkiem ładowarek, zasilaczy urządzeń mobilnych z grupy: smartfon, smartwatch, tablet, laptop, konsola, czytnik e-booków.
    B. Uruchomienie czujki dymu w pokoju z powodu gościa, jak: zadymienie, zaparowanie itp. skutkuje opłatą 700 zł za każdy przypadek. W sytuacji ewakuacji budynku na skutek powyższego i przyjazdu straży pożarnej - gość ponosi skutki prawne i koszty akcji ewakuacyjno-ratowniczej.

  9. ZAWIESZKA "NIE PRZESZKADZAĆ"
    Zawieszka „Proszę nie przeszkadzać” ma charakter grzecznościowy i nie wiąże Hotelu. Wywieszenie na klamce drzwi do pokoju tej zawieszki nie skutkuje tym, że do pokoju Gościa nie wejdzie nikt z personelu.
    Personel Hotelu ma prawo wejścia do pokoju hotelowego w każdym czasie, zwłaszcza w godzinach 11:00 – 16:00, w celu sprawdzenia bezpieczeństwa osób i mienia albo z powodów technicznych.

  10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU ZA RZECZY
    Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez gościa do budynku, regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.

  11. SKRÓCENIE POBYTU
    W przypadku skrócenia przez Gościa pobytu w hotelu - Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.

§ 6. Regulaminy stref i pomieszczeń

Na skutek wymagań w zakresie: bezpieczeństwa, higieny, eliminowania ryzyka - zachowania Gości w wybranych przestrzeniach, strefach i pomieszczeniach - określają regulaminy porządkowe tych miejsc.

§ 7. Rzeczy pozostawione
  1. Co do rzeczy pozostałych w pokoju hotelowym po opuszczeniu przez Gościa, Hotel zachowa się zgodnie z wolą Gościa wyrażoną w Karcie Meldunkowej podczas rozpoczynania pobytu w Hotelu, według pkt 2.
  2. Przy rozpoczynaniu pobytu Gość decyduje, co do postępowania Hotelu a to:
    A. Wpisując własnoręcznie w Karcie Meldunkowej swój numer telefonu i adres e-mail oświadcza, że względem jego rzeczy, które pozostaną w Hotelu po zakończeniu pobytu - należy postępować w myśl ustawy o rzeczach znalezionych (Dz.U z 2019 r. poz. 908, z 2022 r. poz. 2375).
    B. Nie wpisując własnoręcznie w Karcie Meldunkowej swojego numeru telefonu i adresu e-mail oświadcza, że jego rzeczy które zostawi w Hotelu po zakończeniu pobytu - porzuca z zamiarem wyzbycia się ich własności - zgodnie z art. 180 k.c.
  3. Rzecz pozostawiona w pokoju, co do której zastosowanie mają przepisy o rzeczach znalezionych - może zostać przez Hotel odesłana na adres wskazany przez Gościa, na jego koszt.
  4. Co do rzeczy Gościa usuniętych z pokoju w trybie §2 pkt 6 Regulaminu, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego artykuły 835-845: umowa przechowania.
§ 8. Parkowanie i postój pojazdów
  1. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu należącego do Gościa, innych niż powstałe z winy Hotelu, zaparkowanego na niestrzeżonych płatnych lub bezpłatnych miejscach postojowych na terenie należącym do Hotelu (art. 846. par. 4 kodeksu cywilnego).
  2. Hotel nie odpowiada za rzeczy pozostawione w samochodzie lub innym pojeździe zaparkowanym na parkingu hotelowym.
  3. Powyższe nie dotyczy pojazdów zaparkowanych na miejscach postojowych oznaczonych jako „strzeżone miejsca postojowe”, znajdujących się w garażu pod budynkiem.
§ 9. Pozostałe postanowienia
  1. W dniach wydarzeń specjalnych w Hotelu i na terenie należącym do Hotelu - Hotel zastrzega sobie prawo do ograniczenia swobód Gości w zakresie poruszania się i korzystania z oferty Hotelu - ze względu na bezpieczeństwo Gości hotelu.
  2. Hotel nie świadczy usługi wymiany waluty. Hotel może przyjąć płatność w walucie, po kursie według Recepcji.
  3. Na terenie Hotelu i należącym do hotelu - obowiązuje:
    a) zakaz akwizycji, sprzedaży obnośnej i okazjonalnej;
    b) działalności hazardowej.
  4. Obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania zwierząt do budynku, za wyjątkiem psów towarzyszących, po okazaniu certyfikatu psa w przypadku wątpliwości personelu hotelu.
  5. Zabronione jest wnoszenie do Hotelu: broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, pirotechnicznych, wybuchowych, iluminacyjnych i innych niebezpiecznych.

Międzywodzie, 31 stycznia 2025 roku [aktualizacja: 30 czerwca 2025 roku]