1. ŚNIADANIA
Śniadania wydawane są w sali Maksym Restauracji Rosa Mare, w formie samoobsługowego bufetu lub podawane do stolika przez kelnerów - zależnie od Hotelu. Podanie śniadania do pokoju jest dodatkowo płatne według Cennika Recepcji.
2. CISZA NOCNA I SPOKÓJ WYPOCZYNKU
A. Cisza nocna obowiązuje we wszystkich pomieszczeniach budynku Hotelu i na terenie należącym do hotelu w godzinach: od 23:00 do 6:00.
B. W godzinach ciszy nocnej goście i osoby korzystające z usług Hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócać wypoczynku nocnego innych osób.
C. Przez całą dobę zachowanie Gości i innych osób przebywających w Hotelu nie może zakłócać spokoju pobytu i wypoczynku innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobom, które naruszają tę zasadę.
3. PRZEBYWANIE INNYCH OSÓB
A. Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, także jeśli nie upłynęła doba hotelowa lub pobyt, za które uiścił opłatę. B. Osoby niezarejestrowane na pobyt w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokojach hotelowych od godz. 8:00 do 22:00.
C. Przebywanie w pokoju po godzinie 22:00 osoby niezarejestrowanej na pobyt - jest równoznaczne z wyrażeniem przez Gościa woli odpłatnego dokwaterowanie tej osoby do pokoju, po cenie stanowiącej równowartość połowy pełnej cennikowej ceny pokoju.
4. OSOBY MAŁOLETNIE
A. Osoby małoletnie, które ukończyły szesnasty rok życia, mogą przebywać w Hotelu samodzielnie tylko i wyłącznie za pisemną zgodą opiekunów prawnych.
B. Osoby małoletnie poniżej trzynastego roku życia mogą przebywać na terenie Hotelu wyłącznie pod stałą opieką opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną i prawną za szkody wyrządzone przez osoby małoletnie znajdujące się pod ich opieką.
C. Hotel w praktyce codziennego działania stosuje Standardy Ochrony Małoletnich. Standardy udostępnione są na stronie internetowej Hotelu oraz wywieszone w widocznym miejscu, w strefie wejścia głównego do hotelu w wersji zupełnej oraz skróconej, przeznaczonej dla małoletnich.
5. WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
A. Gość rozpoczynając pobyt, ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i zgłoszenie Recepcji Hotelu ewentualnych uszkodzeń i zniszczeń, co umożliwi Hotelowi reakcję.
B. Uszkodzenia, zniszczenia i braki niezgłoszone przy rozpoczęciu pobytu, będą traktowane jako powstałe z winy Gościa.
C. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania - zabronione jest:
a) wynoszenie z budynku mebli, sprzętów i przedmiotów stanowiących wyposażenie Hotelu;
b) wynoszenie z pokoju hotelowego mebli, sprzętów i elementów stanowiących wyposażenie tego pokoju;
c) zmienianie miejsca mebli, sprzętów i elementów wyposażenia zarówno w pokoju, jak i w strefach i przestrzeniach wspólnych;
d) wnoszenie i rozkładanie w pokoju jakichkolwiek mebli, sprzętów, akcesoriów - niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, w szczególności: łóżek i łóżeczek turystycznych, materacy, kojców dla dzieci, wózków dziecięcych, rowerów, hulajnóg i innego sprzętu sportowego, turystycznego lub rekreacyjnego.
D. W przypadku naruszenia zakazu z zakresu punktu C.: od a) do c) - Gościowi zostanie naliczony koszt poniesiony przez Hotel na przywrócenie stanu pierwotnego, przy użyciu sił i środków zasadnych według Hotelu; - d) Gościowi naliczona zostanie opłata w wysokości połowy standardowej ceny cennikowej pokoju za każdą rozpoczętą dobę, w której naruszenie zakazu miało miejsce.
E. Potrzebę lub chęć zmiany ustawienia mebli w pokoju Gość zobowiązany jest uzgodnić z recepcją Hotelu.
F. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia wyposażenia lub urządzeń technicznych Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Za szkody wyrządzone przez Gościa Hotel ma prawo obciążenia karty płatniczej Gościa po jego wyjeździe.
G. Gość zobowiązany jest powiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej zauważeniu.
H. Wychodząc z pokoju Gość obowiązany jest wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany wody, zamknąć okna, drzwi balkonowe oraz drzwi pokoju i upewnić się, że są zamknięte.
I. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy Gościa z powodu spowodowane niezastosowaniem się do zaleceń punktu H.
6. HOTEL DLA NIEPALĄCYCH
A. Hotel przeznaczony jest dla osób niepalących. W związku z tym: we wszystkich pomieszczeniach i przestrzeniach w Hotelu, w tym: w oknach, w pokojach i łazienkach, na balkonach i tarasach - obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, e-papierosów oraz tym podobnych.
B. Jeśli konieczne będzie wietrzenie pokoju, ekstra pranie, czyszczenie wyposażenia - Hotel doliczy do rachunku Gościa kwotę 700 zł za te prace.
7. PONADSTANDARDOWE SPRZĄTANIE
W sytuacji, gdy na skutek działania Gościa lub zaniechania działania - konieczne będzie ponadstandardowe sprzątanie pokoju, łazienki lub innej przestrzeni w Hotelu lub na jego terenie, albo użycie ponadstandardowych narzędzi lub materiałów albo środ-ków czystości - Hotel obciąży Gościa kosztami takiego sprzątania.
8. BEZPIECZEŃSTWO POŻAROWE
Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe, zabronione jest używanie gdziekolwiek we wnętrzach budynku otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci oraz urządzeń niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, za wyjątkiem ładowarek i zasilaczy sprzętu elektronicznego.
9. ZAWIESZKA "NIE PRZESZKADZAĆ"
Zawieszka „Proszę nie przeszkadzać” ma charakter grzecznościowy i nie wiąże Hotelu. Wywieszenie zawieszki „Proszę nie przeszkadzać” od strony korytarza nie skutkuje tym, że do pokoju Gościa nie wejdzie nikt z personelu. Personel Hotelu ma prawo wejścia do pokoju hotelowego zawsze, w dowolnym celu, w tym żeby sprawdzić bezpieczeństwo osób lub mienia lub w celu przeprowadzenia konserwacji albo napraw.
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA RZECZY
Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez gościa do hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
11. SKRÓCENIE POBYTU
W przypadku skrócenia przez Gościa pobytu w hotelu - Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.
Ze względu na wymagania w zakresie bezpieczeństwa, higieny i eliminowania ryzyk - zachowania Gościa w wybranych przestrzeniach, strefach i pomieszczeniach określają regulaminy porządkowe tych miejsc. Regulaminy te są składowymi niniejszego Regulaminu Hotelu.
Międzywodzie, 31 stycznia 2025 roku